De mensheid staat op het punt terug te keren naar het maanoppervlak, en NASA heeft nu haar langetermijnplannen onthuld om de basis daar te bouwen.
De operatie maakt deel uit van het Artemis-programma, dat bedoeld is als springplank voor toekomstig onderzoek. Het plan is om de basis te vestigen nabij de zuidpool van de maan, waar naar verwachting aanzienlijke hoeveelheden ijs te vinden zijn. NASA beschouwt deze middelen als essentieel voor de productie van zuurstof en raketbrandstof direct ter plaatse.
De basis zal in verschillende fasen over meerdere jaren worden gebouwd. De eerste fase zal onbemande ruimtevaartuigen en rovers omvatten, gevolgd door infrastructuur zoals energiesystemen, communicatienetwerken en voertuigen voor langere reizen over het maanoppervlak.
Een woordvoerder van NASA zei:
"De Maanbasis zal Amerika's en de mensheid eerste buitenpost zijn op een andere hemelse wereld."
De hoop is dat dit een semi-permanente locatie zal creëren waar astronauten langere tijd kunnen wonen en werken. Het project omvat ook particuliere bedrijven en internationale partners, en NASA hoopt dat het initiatief zal bijdragen aan verschillende technologische ontwikkelingen voor de mensheid.
NASA onthult haar visie voor een permanente maanbasis
Originalquelle: www.gamereactor.nl →